HANDIG OM TE WETEN

Gezond en voordelig eten
Klik hier voor de namen en adressen van restaurants bij of in verzorgingshuizen waar ook niet-bewoners gezond en voordelig kunnen eten.

KUNSTCAFE 55+
Kunstcafé 55+ is er om te genieten van een kop koffie met een concert, lezing of presentatie en om andere kunstliefhebbers te ontmoeten in een ongedwongen sfeer. Locatie Restaurant Momento in Rozet. Verdere informatie is te vinden op www.rozet.nl/55plus.

Informatie over oplichtingspraktijken
Op de website www.opgelicht.nl zijn berichten over veelvoorkomende oplichtingspraktijken te vinden.

Digitale hulp
Voor senioren. Zie www.seniorweb.nl.

Parkeermogelijkheden voor gehandicapten in het bezit van een parkeerkaart
Zie: www.gehandicaptenparkeerkaart.nl.

Bioscoop
Kortingsmogelijkheden bij Pathé: zie www.pathe.nl.

Stichting Vier het Leven
Stichting Vier het Leven organiseert film-, theater-, museum- en concertbezoeken voor ouderen (vanaf 65 jaar). Kijk voor informatie op www.4hetleven.nl.

Gemeente Arnhem, nuttige informatie
De gemeente Arnhem geeft op de website Zo doen we het in Arnhem allerlei nuttige informatie.

Openbaar vervoer, OV-ambassadeurs
Wilt u graag met het openbaar vervoer reizen, maar kunt u wel wat hulp gebruiken? Bent u onzeker omdat u lang niet meer met de bus of trein heeft gereisd? Of heeft u een speciale vraag? Bezoek dan vrijblijvend een inloopspreekuur, een informatiebijeenkomst of ga mee op een proefreis in klein groepsverband met leeftijdsgenoten. Maak kennis met de OV-ambassadeurs van Ervaar het OV. Voor meer informatie, kijk op de website www.ervaarhetov.nl/ov-ambassadeur.